Blogi

Paskatieties šeit, lai iegūtu iedvesmojošus, izmaksu ietaupījumus un naudas iegūšanas atjauninājumus!

Vai esat gatavi atlaist stūri?

Pirms desmit gadiem tas vēl skanēja diezgan futūristiski. Tomēr šodien pašbraucošie autonomie transportlīdzekļi vairs nav pieminami ar «ja», bet gan ar «kad». Pēdējo gadu laikā jautājums par automatizēto automobiļu un autobusu publisku ieviešanu pilsētās ir nodarbinājis ļoti daudzu inženieru prātu.

Aizvien vairāk inženierzinātņu absolventu pievienojas pašbraucošo automobiļu komandām tādos uzņēmumos kā Uber, Lyft, Mercedes-Benz, General Motors, NVIDIA un daudzos citos. Daži gājuši pat tālāk, izstrādājot jaunu pieeju karšu veidošanā, lai lielākā daļa pašbraucošo automobiļu varētu paļauties uz izpratni, kur tie atrodas, un uz to, ko tie «redz».

Skaidrs ir tas, ka lielie autoindustrijas ražotāji un populāri transporta pakalpojumu nodrošinātāji, visticamāk, jau ir izveidojuši pašbraucošo automobiļu izstrādes programmas vai jau testē noteiktus tās posmus.

Ciešā sadarbībā ar OEM partneriem, piemēram, General Motors, mēs Fleet Complete vēlamies sekot autonomiem nākotnes plānošanas veidiem.

Zinām arī, ka daļa no inovāciju procesa ir atrasties avota tuvumā, tādēļ pastāvīgi iesaistāmies transportlīdzekļu automatizācijas programmās, kas ļauj mums tuvoties faktiskai rīcībai.

Un daži no šiem iesaistes veidiem ir diezgan apbrīnojami...

Pašbraucošie autobusi Eiropā — Fleet Complete programmatūra testēšanai

 

Smart City iniciatīvas tiek īstenotas visā pasaulē. Sākot ar satiksmes negadījumu novēršanu pārslogotajās Ziemeļamerikas metropolēs ar telemātikas datu palīdzību (Vision Zero), un ar Google pilsētvides projektiem, piemēram, Sidewalk Toronto, kas izmanto jaunu digitālo tehnoloģiju, lai no jauna izveidotu apdzīvotus rajonus, un beidzot ar automatizēto autobusu līniju ievešanu Eiropas ielās.

FABULOS (Nākotnes automatizēto autobusu pilsētas līmeņa darbības sistēmas) ir trīs gadu projekts, kas bāzēts Somijas galvaspilsētā Helsinkos, ar mērķi izstrādāt sistēmas, kas spēj pārvaldīt automatizētu mikroautobusu parkus pilsētās.

Pirmais izaicinājuma solis?

Ar nolūku izveidot konsorciju priekšizpētes īstenošanai izvēlēti 16 uzņēmumi Eiropas valstīs — starp tiem ir arī Fleet Complete Estonia.

Īsumā, tas ir pētījums, kas veikts, lai rastu atbildi uz galveno jautājumu — vai tas vispār ir iespējams, un vai šodien mūsu rīcībā ir nepieciešamais aprīkojums, lai to īstenotu.

Rezultātā tiks izveidota atskaite, kurā tiks raksturoti priekšizpētes rezultāti un iekļauti secinājumi prototipa izstrādes uzsākšanai. Kad autonomie prototipi būs uzbūvēti, tie tiks aprīkoti ar Fleet Complete izsekošanas risinājumu, lai uzraudzītu braukšanu, maršrutu izvēli, degvielas un ceļa izsekošanas informāciju, apkopi un cita veida atskaites, kuras šodien tiek izmantotas autoparka telemātikā.

Kritēriju loks sniedzas no autoparka pārvaldības līdz attālinātai darbībai un transportlīdzekļa iespējām jauktā satiksmē. Plānots, ka autobusi brauks pa augstas satiksmes noslodzes zonām pilsētā atļautā braukšanas ātruma ietvaros gandrīz visos laika apstākļos bez vadītāja.

«Projekta mērķis ir izveidot biznesa modeli, [kurā] cilvēki var braukt, piemēram, no autobusa stacijas uz pilsētu, izmantojot pašbraucošos autobusus,» komentē Jānus Trū (Jaanus Truu), Fleet Complete Baltics pārdošanas viceprezidents. «Ir izveidota biļešu kontroles sistēma, autobusa pasūtīšanas sistēma, autoparka pārvaldības sistēma, pašbraucošā sistēma un [mēs] visas šīs atšķirīgās sistēmas apvienosim vienā. Fleet Complete atbildība ietver autoparka pārvaldības jomu. Mēs redzam autobusa braukšanas analītiskos datus, kā arī braucoša autobusa uzvedību; to, vai autobuss brauc pa pareizo ceļu... Ja tiks konstatēta kāda kļūda, [būs] pieejama attālināta poga, ar kuras palīdzību autobusu būs iespējams apturēt.»

«Mūsu mērķis ir apvienot pastaigu, riteņbraukšanu un sabiedrisko transportu, lai tas cilvēkus vairāk rosinātu savus automobiļus atstāt mājās — vai tos neiegādāties vispār. Automatizēti mikroautobusi varētu ievērojami uzlabot sabiedriskā transporta funkcijas, nodrošinot iedzīvotājiem iespējas veikli pārvietoties,» stāsta Anni Sinemaki (Anni Sinnemäki), Helsinku pilsētas mēra vietniece pilsētvides jautājumos.

AutoDrive ChallengeFleet Complete sponsorē aUToronto

 

Inženierzinātņu programmas studenti sapņo par darbu pie autonomo transportlīdzekļu izstrādes, bet tikai retais šādu iespēju iegūst dzīvē. Šāda veida praktiskā pieredze iespējama tādās programmās, kurām ir spēcīgas investīcijas, jo aprīkojuma izmaksas sastāda līdz pat simtiem tūkstošu dolāru.

Zeus, pašbraucošajam automobilim, kuru izstrādājusi Toronto Universitātes studentu grupa (aUToronto), bija nepieciešams aptuveni 200 000 Kanādas dolāru vērts aprīkojums un modifikācijas un gandrīz gads, lai precizētu produkta rezultātu.

Kam tas tika būvēts?

Nekam vairāk kā AutoDrive Challenge — starptautiskajam automatizētās vadības transportlīdzekļu konkursam ASV Arizonas štatā, kurā Zeus ieguva pirmo vietu 1. posmā no trim, apsteidzot citus pašbraucošos automobiļus no Kanādas un ASV joslu ievērošanas, objektu uztveršanas un izvairīšanās disciplīnās. Sacensību mērķis ir līdz 2020. gadam izveidot pilnībā autonomu (trīs posmu) transportlīdzekli, un šodien Zeus ir viens no galvenajiem uzvaras kandidātiem.

Fleet Complete ir viens no lepnajiem aUToronto studentu komandas sponsoriem līdzās General Motors un SAE. Viens no patīkamajiem ieguvumiem (neskaitot iespēju iedziļināties plašajā zināšanu klāstā) — mums bija izdevība braukt ar Zeus!

Kā ir atrasties pašbraucoša automobiļa priekšējā sēdeklī?

Tā ir dīvaina un aizraujoša sajūta. Zinot, ka testēšanas ietvaros tas būs droši, joprojām ir grūti atbrīvoties no dīvainās sajūtas, ka visus lēmumus uz ceļa pieņem dators, un vērot kā stūre pati kustas gandrīz pārdabiskā veidā. Tas ir kaut kas, kam nepieciešams laiks, lai pie tā pierastu.

«Apsveicam visu komandu! Tas nav nekāds mazais solis, viņu paveiktais ir liels sasniegums — spēt parastu automobili pārvērst autonomi braucošā transportlīdzeklī,» saka Alans Fongs (Alan Fong), Fleet Complete tehnoloģiskais direktors. «Dažas no iekārtām, kuras, iespējams, jau esat redzējuši, ir kamera uz automobiļa jumta, datora platformas aparatūra, kas faktiski atrodas automobiļa aizmugurē — tam visam nepieciešami lieli ieguldījumi. Mēs Fleet Complete ar lielu prieku nodrošinājām šo finansējumu kopā ar citiem lieliskiem korporatīvajiem sponsoriem, piemēram, General Motors un Intel.»

«Tāpēc atcerieties, ka šis ir trīs gadu konkurss. Tas nav tikai gads, un studenti ir strādājuši tik veiksmīgi, ka šajā pirmajā gadā guvuši uzvaru. Tas patiesi ir ceļojums — spēt radīt, uzbūvēt un izveidot ilgtspējīgu produktu, pilnībā autonomu transportlīdzekli, kas no nulles līmeņa sākumā nokļūst trešajā līmenī. Tas nav nekāds mazais sasniegums,» secina Fongs.

Mēs ar nepacietību gaidām, ko mūsu čempioniem 2019. gadā atnesīs otrais posms, un cieši vērosim notiekošo. Zeus misija šogad ir atrisināt vairāku joslu mainīšanas jautājumu, kā arī izvairīties no kustīgiem objektiem, piemēram, gājējiem.

 

 

  sept. 19, 2019     Anna Rimoviča