Uncategorized

Glābšanas dienesta darbinieku un policistu drošības un reaģēšanas laika uzlabošana

Satraucoši liels pirmās reaģēšanas vienību darbinieku skaits katru gadu iet bojā autokatastrofās. Kā telemātika var palīdzēt nodrošināt šo vienību personāla drošību uz ceļa, ļaujot ātri reaģēt uz steidzamu izsaukumu?

Police officer walking towards ambulance vehicles.-1

 

Ārkārtas izsaukumā policistiem, ugunsdzēsējiem un paramediķiem katra sekunde ir svarīga.

 

Tomēr sirdslēkmes vai insulta upuri nav vienīgie cietušie. Arī autoavārijās un nemedicīniska rakstura ārkārtas situācijās ātra reaģēšana ir svarīga, lai izglābtu dzīvības, mazinātu īpašuma bojājumus, novērstu bīstamas situācijas un, visbeidzot, uzturētu sabiedrības drošību.

 

Tādēļ pirmās reaģēšanas vienībām obligāti ir jābūt nodrošinātām ar vismodernākajiem instrumentiem un aprīkojumu, lai ātrāk nokļūtu paredzētajā vietā. Mūsdienu autoparka pārvaldības programmatūra ir risinājums.

 

4 draudi, ar ko pirmās reaģēšanas vienības saskaras uz ceļa

 

Pirmās reaģēšanas vienības — policisti, ugunsdzēsēji, paramediķi un citi glābšanas dienesta darbinieki — darbojas sevišķi augsta riska apstākļos.

 

Papildus acīmredzamiem fiziskiem apdraudējumiem, piemēram, ugunsgrēkam, teroristu uzbrukumam vai nopietnam negadījumam viņiem bieži nākas saskarties ar neprognozējamu cilvēku rīcību notikuma vietā, piemēram, agresiju vai pat šaušanu. Pieskaitiet stresa radīto ilgtermiņa ietekmi un ar darbu saistīto iespējamo kaitējumu psihiskajai veselībai — un risks ir acīmredzams.

 

Tomēr viens drauds nav ņemts vērā: pirmo reaģēšanas vienību personāla iekļūšana ceļu satiksmes negadījumos, tuvojoties notikuma vietai vai to atstājot, kā arī savu ikdienas pienākumu veikšanas laikā.

 

Satraukumu rada 2017. gadā ASV veiktā policijas  darbinieku drošības pētījuma rezultāti, ka transportlīdzekļu sadursmēs vai ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits bijis tikpat liels kā apšaudēs — 39.

Austrālijā transportlīdzekļu sadursme bija galvenais pirmo reaģēšanas vienību personāla nāves cēlonis. Turklāt ar darbu saistītajās transportlīdzekļu sadursmēs bojā gājušo pirmo reaģēšanas vienību darbinieku skaits par vairāk nekā 30% pārsniedz vidējo rādītāju valstī — 1,5 bojā gājušie uz 100 000 darbinieku.  

 

 

 

Kādēļ šie skaitļi ir tik lieli? Apskatīsim 4 iemeslus, kādēļ pirmo reaģēšanas vienību personāls uz mūsu ceļiem ir pakļauts paaugstinātam riskam, un kā šo problēmu var risināt ar mūsu autoparka pārvaldības programmatūru, piemēram, Fleet Complete.

Fire fighter standing in front of a field fire.-1

 

  1. Steiga

 

Pirmo reaģēšanas vienību personālam pēc savas būtības ir pirmajiem jāierodas negadījuma vai nozieguma vietā. Jo ātrāk viņi ierodas notikuma vietā, jo drīzāk viņi var sākt savu pienākumu pildīšanu — cietušā atdzīvināšanu, bīstamās situācijas novēršanu vai liesmu apdzēšanu. Pat nieka sekunžu kavēšanās var būt dzīvības un nāves jautājums.

 

  1. Novērsta uzmanība

 

Ja saņemts briesmu izsaukums, visām sistēmām ir jāreaģē nekavējoties. Pirmo reaģēšanas vienību personālam nav laika ilgi domāt pirms iekāpšanas operatīvajā transportlīdzeklī un došanās uz notikuma vietu. Tas nozīmē, ka liela instruktāžas un divpusējās komunikācijas daļa notiek ceļā — tādējādi, braucot lielā ātrumā ar sirēnu, glābšanas dienesta darbiniekiem jāņem vērā šie faktori, kas novērš uzmanību.

 

  1. Nogurums

 

Glābšanas dienesta darbiniekiem var būt ilgs darba laiks un neregulāras maiņas. Pirmo reaģēšanas vienību personālam faktiski ir «jāieslēdzas» bez iesildīšanās un maksimāli jākoncentrējas atbilstoši apstākļiem. Tik liels adrenalīna daudzums var izraisīt gan tūlītēju, gan ilgtermiņa nogurumu, palēninot reakciju un palielinot negadījuma risku.

 

  1. Nolaidība

 

Pirmo reaģēšanas vienību personāls ir tikai cilvēki, un kļūdas ir iespējamas — sevišķi tik spēcīgā stresā. Tomēr šādās situācijās, kur likmes ir tik augstas, vienkāršai nolaidībai var būt smagas sekas. Bez sevišķas nepieciešamības braukšana lielā ātrumā, mēģinājums izbraukt blīvu krustojumu, apdraudot citus satiksmes dalībniekus, vai pat vienkāršu drošības prasību neievērošana, piemēram, nepiesprādzēšanās vai sirēnas neieslēgšana — tas viss var tieši radīt riska situācijas.

 

Tehnoloģijas loma

 

Par laimi šo būtisko risku apkarošanā var palīdzēt uzlabotas vadītāju palīdzības sistēmas, piemēram, autoparka pārvaldības programmatūra. Tiklīdz ir aktivēta trauksme, automatizācijas sistēma optimizē un pārbauda procesus maksimāli ātras reaģēšanas nodrošināšanai, neatstājot bez ievērības arī nianses. Ar viedajām tehnoloģijām aprīkotajos transportlīdzekļos vienības sevišķi svarīgu informāciju var acumirklī saņemt brīvroku režīmā, tādējādi nenovēršot uzmanību no ceļa — un drīz būs arī palīgi ar mākslīgo intelektu. Autoparka pārvaldības programmatūrā var iekļaut arī individuālos izsekotājus, kuri noteiktā intervālā automātiski pārraida sensoru datus un, ja nepieciešams, var pārraidīt briesmu signālu. Precīza ziņošana reāllaikā un statistiskie pārskati un analīze ļauj atbildīgāk organizēt maiņu darbu/slodzi un, visbeidzot, vadītāja apmācības programmatūra ne tikai var pievērst uzmanību misēkļiem, piemēram, drošības jostas nelietošanai, bet var sniegt arī ilgtermiņa atbilstošu apmācību.

Police officer talking into a radio.-1

 

 

  • GPS izsekošana

 

Tiklīdz krīzes situācijas vieta ir noteikta, tuvākos pieejamos transportlīdzekļus var nekavējoties atrast un nosūtīt pa īsāko maršrutu. Tādējādi palīdzība var ierasties ātrāk, bet telefona līnijas operators var netraucēti sniegt potenciāli dzīvību glābjošus norādījumus. Turklāt, gan braucot uz notikuma vietu, gan pēc tam vajadzības gadījumā braucot uz slimnīcu, ir iespējams izvairīties no bīstamām vietām uz ceļa vai sastrēgumiem.

 

  • Automatizācija

 

Ārkārtas situācijā ir ļoti svarīgi, lai visām iesaistītajām pusēm būtu pieejama jaunākā informācija, taču pastāvīga ziņošana var novērst uzmanību un prasīt laiku. Autoparka pārvaldības programmatūru ir iespējams ieprogrammēt, lai pēc aktivācijas ar trauksmes signālu vai sirēnu apkopotu datus atbilstoši sensoru grupām un rādītājiem un pat ik pēc 10 sekundēm automātiski nosūtītu atjaunināto informāciju uz bāzi.

 

  • Brīvroku režīma sakari

 

Tiešrunas sakaru sistēma, piemēram, Fleet Complete EPTT, nodrošina divvirzienu sarunu bez uzmanības novēršanas, tādējādi pirmo reaģēšanas vienību personāls var turpināt novērot ceļu un nezaudēt koncentrēšanos. Turklāt dispečeri var vienlaikus sazināties ar vairākām vienībām, lai nekavējoties sniegtu informāciju.

 

  • Precīza reģistrēšana

 

Fleet Complete ir iekļauti specifiski palīginformācijas sensori, piemēram, par durvju stāvokli vai aprīkojuma ieslēgšanu; šī informācija tiek automātiski reģistrēta kā dati ar laika zīmogu par katru darbību vai lēmumu šajā reakciju ķēdē. Piemēram, ugunsdzēsējiem tie var būt dati par kāpņu, ūdens sūkņa vai lukturu ieslēgšanu. Uz pagātnes scenārijiem balstītais statistiskais pārskats var atklāt nākotnes uzlabojumu iespējas, ka arī ļauj labāk veikt notikuma vietas rekonstrukciju un incidenta vēlāku analīzi.

 

Fleet Complete programmatūras risinājumus var ļoti labi pielāgot atbilstoši jūsu specifiskajām vajadzībām. Sazinieties jau šodien pa tālruni: +371 67543131, lai ar mūsu komandas kompetentu pārstāvi apspriestu problēmas, kas attiecas uz jūsu autoparka drošības pasākumiem.

 

 

 

Related Articles