Viļņa jau kādu laiku ir Eiropas vadošā pilsēta automobiļu koplietošanas jomā. Pagājušajā gadā koplietoto automobiļu skaits uz iedzīvotāju skaitu Viļņā bija vislielākais no visām Eiropas pilsētām. Ir pašsaprotams, ka pārbaudītas idejas lēnām ienāk arī valsts sektorā. Piemēram, Lietuvas Policijas pārvalde šodien koplieto 350 automobiļus, bet vēl 800 pārvalda, izmantojot Fleet Complete (Ecofleet) risinājumus.
“Ilgu laiku katrai no mūsu nodaļām bija piešķirti konkrēti automobiļi. Šāds modelis dažreiz radīja situācijas, kas šodien šķiet amizantas. Piemēram, ja visi vienas nodaļas automobiļi bija aizņemti, tās darbinieki nedrīkstēja lietot brīvos un neaizņemtos citas nodaļas automobiļus, lai arī tie atradās tajā pašā stāvvietā,” stāsta Šarūns Gavēns (Šarūnas Gavėnas), Lietuvas Policijas pārvaldes Policijas informācijas nodaļas vadītājs.
Lai pilnveidotu resursus, 2016. gadā policijas pārvalde uzsāka pilotprojektu ‒ 20 automobiļi tika aprīkoti ar Fleet Complete (Ecofleet) automobiļu koplietošanas sistēmu un tos tika atļauts lietot visiem darbiniekiem, kuriem ir tiesības braukt ar oficiālajiem transportlīdzekļiem. Tas nozīmē, ka ikviens darbinieks ar šādām tiesībām var rezervēt jebkuru brīvo automobili koplietošanas sistēmā no sava viedtālruņa vai datora un pēc lietošanas beigām to tādā pašā veidā var izmantot viņa kolēģis.
Gavēns uzsver, ka risinājuma priekšrocības kļuva redzamas ļoti ātri, ‒ automobiļi tika izmantoti efektīvāk un darbinieki ātri apguva jauno sistēmu: “Lietotāja saskarne un pats rezervēšanas process ir ļoti vienkāršs. Turklāt mēs tajā integrējām savu personāla sistēmu, līdz ar to ļoti vienkārši atrisinot lietotāju pievienošanas jautājumus. Darbinieki varēja pieteikties sistēmā ar tādu pašu paroli, ko viņi izmanto pārējās mūsu iekšējās sistēmās.”
Pēc pilotprojekta noslēguma automobiļu koplietošanas sistēma tika pakāpeniski paplašināta un ieviesta visos 350 Lietuvas policijas dienesta administrācijas automobiļos. Vēl 800 automobiļi, tostarp trafarētie policijas automobiļi, tiek pārvaldīti ar Fleet Complete (Ecofleet) viedajiem risinājumiem.
Laika un resursu ietaupījums
Pēc Fleet Complete pārdošanas vadītāja Raimonda Laureļa (Raimondas Laurelis) teiktā, pieredze liecina, ka organizācijas, kas ir sākušas lietot koplietošanas pakalpojumu, ietaupa līdz 30% autoparka pārvaldības izmaksu. Policijas amatpersonas atzīst, ka ir izdevies pilnveidot resursus pat vairākās vietās.
“Pateicoties efektīvākai automobiļu izmantošanai, ir mazinājies mūsu kopējais autoparks. 2018. gadā mēs arī integrējām Fleet Complete (Ecofleet) risinājumu savā finanšu grāmatvedības sistēmā. Tas ir ļāvis būtiski automatizēt transporta grāmatvedību, samazinot cilvēkresursu patēriņu,” norāda Stundis (Stundys).
Aprīkojums un tehniskie risinājumi no viena piegādātāja
Vēl viena svarīga priekšrocība policijas pārvaldei ir tas, ka Fleet Complete nodrošina pilnīgu aparatūras un programmatūras risinājumu. Amatpersonas iegādājās visu aparatūru, programmatūru un datu pārraides pakalpojumus no viena piegādātāja ‒ Fleet Complete pārstāvji nodrošināja arī SIM kartes.
“Mēs saskārāmies arī ar infrastruktūras izaicinājumiem. Policijas IT sistēmas ir pakļautas ļoti stingrām drošības prasībām un nevar tikt izvietotas publiskajā mākonī. Tāpēc mēs izvietojām visu risinājumu viņu īpaši paredzētajā iekšējā sakaru tīklā. Tas ļāva mums piedāvāt līdzīgus pakalpojumus citām valsts sektora iestādēm, kurām ir jāievēro tikpat stingras drošības prasības,” stāsta Fleet Complete Lietuva pārstāvis Raimonds Laurelis.
Uzziniet vairāk par Fleet Complete risinājumiem šeit.